maandag 5 februari 2018

De vierde dag

Vandaag eens uitgeslapen.
Enfin, Tim uitgeslapen. Ik was om 6u al wakker en heb me tot 8u30 zo stil mogelijk gehouden om hem niet wakker te maken. De toetsen van mijn PDA zijn intussen uitgesleten...
Na een flink ontbijt, aangezet rond 11u richting Saint-Émillion.
Daar werd het minste slecht weer voorspeld en voor onze rustdag morgen heeft dit ook wel iets te bieden .
Rond 13u kwamen we aan na een hele tijd dwars door de wijngaarden gereden te hebben. Een mens zou er echt dorst van krijgen...
Onmiddellijk binnen gestapt in een restaurant waar bleek dat de eigenares iemand was uit Kortrijk. Ge ziet dat ge die gasten ook overal tegen komt hè...
Die heeft ons zeer goed geholpen met veel goede raad rond wijnhuizen, interessante zaken om te bezichtigen alsook met een goed wijntje en een knabbeltje. Deze avond gaan we er gaan eten.
Van daar naar het info toerisme gegaan en de nodige info meegenomen. Ik hoop dat ze er nog genoeg hebben nu voor degenen die achter ons daar binnen stappen...
Dan op zoek naar logement. Het eerste hotelletje vonden we de prijzen absoluut niet in verhouding voor wat het maar was. O s moto's mochten zelfs niet op hun terras staan en qua klantvriendelijkheid...ze kennen dat woord duidelijk niet.
Wij dus weer weg en verder zoeken. Na nog een zinloze poging op een andere locatie, herinnerde ik mij dat ik onderweg een b&b gezien had tussen de wijngaarden.  Wij dus daar naartoe.  Aangekomen was er niemand. Dan maar telefoonnummer opgezocht en gebeld. Een zeer vriendelijke dame zei dat ze binnen een 15-tal minuutjes thuis zouden zijn. Wij dus maar gewacht.
En inderdaad, daar waren ze.
Wat ons toen opviel, was het schrille contrast tussen het op het randje van arrogante houding die we eerder kregen en de vriendelijkheid van de mensen die ons nu ontvingen. We mochten zelfs onmiddellijk onze moto binnen zetten in hun garage. En de b&b is ook in orde, zie foto's hieronder. Hier zitten we goed en keren we zeker terug!
Straks nog eens gaan eten in het dorp en vanavond eens vroeg dootse doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten